Support

Hieronder staan de meestgestelde vragen over MyEasyOffice. Staat uw vraag er niet bij? Neem dan contact op met de helpdesk van Venéco door een e-mail te sturen naar support@myeasyoffice.nl of bel ons op 0174 – 615 416. U kunt natuurlijk ook het contactformulier op deze website invullen.

Waar vind ik de Citrix Receiver Client?

Werkt u met Windows op uw device, surf dan naar http://receiver.citrix.com en klik op ‘Download Receiver for Windows’.Werkt u met Android op uw device, open dan de Play Store-app en download de Citrix Receiver-app.
Werkt u met iOS op uw device, open dan de App Store-app en download de Citrix Receiver-app.
Werkt u met een ander besturingssysteem  op uw device, surf dan naar http://receiver.citrix.com  en klik op ‘Find Citrix Receiver for other platforms’. Hier selecteert u dan uw systeem.

Hoe stel ik de Citrix Receiver Client in om in te loggen?

De volledige inlogprocedure staat uitgelegd in de handleiding. Klik hier om deze te openen.

Waar staan mijn gegevens opgeslagen?

Uw gegevens worden opgeslagen op de servers van twee datacenters in Nederland (Rotterdam en Maasdijk). Wij hebben hiervoor gekozen omdat uw gegevens dan onderhevig zijn aan de Nederlandse wet- en regelgeving. Daarnaast zijn uw gegevens dan opgeslagen op hardware van Venéco.

Kan ik overal inloggen?

Ja, uw medewerkers kunnen overal en vanaf elk device inloggen zolang zij toegang hebben tot internet. Met internettoegang is thuiswerken zo geregeld. Uw medewerkers blijven ook productief bij bijvoorbeeld vertragingen met de trein. Met een dongel of de WIFI-verbindingen in de trein en op het station kunnen zij inloggen en werken zoals op kantoor

Kunnen al mijn applicaties en systemen in de cloud?

MyEasyOffice heeft haar platformen zo ingericht dat er een groot aantal verschillende applicaties in de cloud gebracht kan worden. Maar in de praktijk blijkt dat er bij verschillende typen organisaties altijd ‘verouderde’ applicaties zijn, die niet geschikt zijn om te gebruiken in de cloud.

Is het mogelijk om een hybride omgeving op te zetten?

In de praktijk is er vaak een behoefte aan integratie tussen applicaties die wel en niet in de cloud te gebruiken zijn. Dit is mogelijk. Er kan een koppeling tussen uw kantoor en de MyEasyOffice cloud-werkplek gemaakt worden om op deze manier toch uw grafische applicaties te bedienen en tegelijk de gegevens te gebruiken die in de Cloud staan.

Is er een back-up?

Er wordt dagelijks een back-up van uw cloud-omgeving gemaakt. Deze bewaren we gedurende 7 dagen. Het is mogelijk om de 7 dagen back-up uit te breiden naar een langere termijn (bijvoorbeeld 30 dagen).